Skip to main content
Hit enter to search or ESC to close
Close Search
DPK UchitelDPK UchitelDPK UchitelDPK Uchitel
search
Menu
  • НАЧАЛО
  • ТЕМИ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • Светът на религията
      • Древни религии
      • Народни религии
      • Национални религии
      • Световни религии
    • УВОД В ЮДАИЗМА
      • Еврейският храм
      • Еврейският календар
      • Еврейската азбука
      • Водата – божествен символ при евреите
      • Евреите в диаспората
      • Йосиф Каро
      • Известни главни равини в България
      • Еврейски традиции
      • Еврейската сватба
      • Нови изследвания – спасяването на евреите
      • Еврейското културно наследство в България
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • Десакрализация на религията в Модерната епоха
      • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
      • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
      • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Религиозно образование
      • Гражданска религия и религиозен плурализъм
      • Религиозният плурализъм и публичното пространство
      • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
      • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
      • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
      • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
      • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
      • Религиозният плурализъм в Европа: България
    • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
      • Дефиниция на термина “секта”
      • Дефиниция на термина “деноминация”
      • Дефиниция на термина “религиозно течение”
      • Дефиниция на термина “религиозно движение”
      • Дефиниция на термина “духовна практика”
      • Дефиниция на термина “деструктивна религиозност”
      • Класификация на Новите религиозни движения
    • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
      • Исус Христос – Бог и Човек
      • Зараждане на християнството
      • Явлението „ерес“ в Християнската църква
      • Дохалкедонски църкви (ориенталски православни църкви)
      • Източното православие
      • Римокатолическата църква
      • Протестанство и евангелизъм
    • ФАКЪХ
      • Изкупление (кефарет)
      • Обет и клетви
      • Харам и хелял
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • Развитието на Исляма
      • Епохата на Омаядския халифат
      • Ислямската цивилизация в Андалусия
      • Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския Халифат
      • Аббасидското културно наследство
      • Разпространението на исляма в Индия
      • Тюрките в историята на исляма. Селджуците.
      • Възникване, разширяване и разпад на османската държава
      • Разпространение на исляма по българските земи
      • Османското културното наследство в България
    • СИЙЕР
      • Източниците на дисциплината Сийер. Възникване и развитие на Сийер.
      • Положението на Арабския полуостров преди рождението на Пратеника Мухаммед (с.а.с).
      • Детството и живота на Пратеника Мухаммед (с.а.с) преди пророчеството
      • Първите години на пророчеството. Формиране на ислямската вяра.
      • Обществената реакция на призива на Пратеника Мухаммед (с.а.с)
      • Преселението в Медина
      • Обществено – политическа и религиозна дейност в Медина
      • Взаимоотношенията на Пратеника Мухаммед (с.а.с) с мюшриците и немюсюлманите след преселението
      • Превземането на Мека. Прощалната проповед.
      • Просветната дейност на Пратеника. Нравствеността и качествата на Мухаммед (с.а.с)
    • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
    • ХАДИС
  • ЦИТАТИ И ИЗТОЧНИЦИ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • Светът на религията
      • Древни религии
      • Народни религии
      • Национални религии
      • Световни религии
    • УВОД В ЮДАИЗМА
      • Еврейският храм
      • Еврейският календар
      • Еврейската азбука
      • Водата – божествен символ при евреите
      • Евреите в диаспората
      • Йосиф Каро
      • Известни главни равини в България
      • Еврейски традиции
      • Еврейската сватба
      • Нови Изследвания – Спасяването на Евреите
      • Еврейското културно наследство в България
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • Десакрализация на религията в Модерната епоха
      • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
      • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
      • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Религиозно образование
      • Гражданска религия и религиозен плурализъм
      • Религиозният плурализъм и публичното пространство
      • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
      • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
      • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
      • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
      • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
      • Религиозният плурализъм в Европа: България
    • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
      • Исус Христос – Бог и Човек
      • Зараждане на християнството
      • Явлението „ерес“ в Християнската Църква
    • ФАКЪХ
      • Изкупление (кефарет)
      • Обет и клетви
      • Харам и хелял
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • Развитието на исляма след смъртта на Пратеника Мухаммед
      • Епохата на Омаядския халифат
      • Ислямската цивилизация в Андалусия
      • Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския Халифат
      • Аббасидското културно наследство
      • Разпространението на исляма в Индия
      • Тюрките в историята на исляма. Селджуците.
      • Възникване, разширяване и разпад на Османската държава
      • Разпространение на исляма по българските земи
      • Османското културното наследство в България
    • СИЙЕР
      • Източниците на дисциплината Сийер. Възникване и развитие на Сийер.
      • Положението на Арабския полуостров преди рождението на Пратеника Мухаммед (с.а.с).
      • Детството и живота на Пратеника Мухаммед (с.а.с) преди пророчеството
      • Първите години на пророчеството. Формиране на ислямската вяра.
      • Обществената реакция на призива на Пратеника Мухаммед
      • Преселението в Медина
      • Обществено – политическа и религиозна дейност в Медина
      • Взаимоотношенията на Пратеника Мухаммед (с.а.с) с мюшриците и немюсюлманите след преселението
      • Превземането на Мека. Прощалната проповед.
      • Просветната дейност на Пратеника. Нравствеността и качествата на Мухаммед (с.а.с)
    • ХАДИС
  • ВРЪЗКИ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
    • УВОД В ЮДАИЗМА
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
    • СИЙЕР
    • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
    • ХАДИС
  • РЕЧНИК
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
    • УВОД В ЮДАИЗМА
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
    • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
    • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
    • ФАКЪХ
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
    • СИЙЕР
    • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
    • ХАДИС
  • ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
    • СИЙЕР
    • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
    • ХАДИС
  • ГАЛЕРИЯ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
    • УВОД В ЮДАИЗМА
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
    • ФАКЪХ
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
    • СИЙЕР
  • ВЪПРОСИ И ЗАДАЧИ
    • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • Светът на религията
      • Древни религии
      • Народни религии
      • Национални религии
      • Световни религии
    • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • Десакрализация на религията в модерната епоха
      • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
      • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
      • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
      • Религиозно образование
      • Гражданска религия и религиозен плурализъм
      • Религиозният плурализъм и публичното пространство
      • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
      • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
      • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
      • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
      • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
      • Религиозният плурализъм в Европа: България
    • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
    • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
    • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
    • СИЙЕР
  • УЧЕБНИЦИ
  • search

История на исляма

Въпроси и задачи

Начало » Въпроси и задачи » История на исляма

Развитието на исляма след смъртта на Пратеника Мухаммед

  • Тест

1. По време на управлението на Праведния халиф Омар (р.а) Персия била завладяна и бил сложен край на Сасанидската държава. Персийците започнали да приемат ислямската религия. Кое от долу-посочените не е от последиците на това развитие?

I. Мюсюлманите – араби станали съседи на тюрките.

II. Ислямът се разпространил и на Изток.

III. Приходите от харадж и джизийе се увеличили.

А) I                 Б) I и II           В) III                   Г) II

 

2. Кое от долу-посочените не е вярно за периода на Праведните халифи?

A) Ислямът се разпространява извън границите на Арабския полуостров.

Б) Периодът на Праведните халифи продължава 27 год.

В) В този период се случва първият кървав сблъсък между мюсюлманите.

Г) Периодът на Праведните халифи приключва с Али (р.а)

 

3. Коя е правилната подредба на долу-посочените събития в ислямската история в административен, икономически и религиозен контекст.

I. Размножаването на Куран-и Керим по времето на Праведния халиф Осман (р.а) и разпространението му.

II. Създаването на първите области (еялети) по времето на Юмер (р.а)

III. Изсичането на първите арабски монети в периода на омаядите.
А) I-II-III       Б) III-I-II         В) II-III-I           Г) II-I-III

 

В ислямската итория първите завоевателни походи извън Арабския полуостров започнали по време на управлението на Праведния халиф Ебу Бекир (р.а) и получили тласък по време на следващите двама Праведни халифи- Юмер (р.а) и Осман (р.а). Завоевателните походи по време на Али (р.а) обаче напълно спрели.

4. Кое/кои от долу-посочените не е сред причините за това?

I. Вътрешни размирици.

II. Достигането на максималните граници на разширяване на държавата.

III. Нарушаването на политическото единство.
А) I                  Б) I и III                       В) II                 Г) II и III

 

5. Кое от долу-посочените е характерно само за периода на Праведните халифи?

A) Халифите идват на власт чрез избор.

Б) Ислямската религия се разпространява извън Арабския полуостров.

В) Разединението между мюсюлманите.

Г) Стоящите начело на държавата се наричат халифи.

Епохата на Омаядския халифат

  • Тест

1. Кой от долу-посочените е основателя на омаядската държава?
 А) Юмер бин Абдулазиз
Б) Сюлейман бин Абдулмелик
В) Муавие бин Ебу Суфян
 Г) Йезит бин Муавие

2. Кои от долу-посочените събития са от периода на омаядите?
l. Появата на първото разединение в исляма.
II. Изсичането на първите монети в исляма.
III. Юмер бин Абдулазиз отменил данъка джизийе от новоприелите исляма.
IV. Превръщането на ислямската държава в „арабска държава“.
A) I и II         Б) II и IV        В) III ve IV        Г) IV и II

В първите години от управлението на омаядите, в административните дела се използвали арабски, гръцки, персийски, древносирийски езици. Омаядският халиф Абдулмелик обаче въвел арабският език като задължителен.

3. Според това кое от долу-посочените не може да бъде посочено като извод?
А) Омаядската държава установила хегемония върху области, населявани от различни култури.
Б) Националистическата политика на омаядите приключила.
В) В периода на омаядите арабския език станал официален език.
Г) В омаядската държава имало различни етнически групи.

4. Кое е събитието, при което Хюсеин (р.а)-внук на Пратеника Мухаммед (с.а.с) и 72 негови подръжници били убити ?
А. Джемел                          В. Преселението
Б. Съффин                         Г. Кербала

5. Коя от долу-посочените държави най-много е допринесла за разширяването на ислямските територии?
А. Омаядската                   В. Персия
Б. Аббасидската                Г. Караханидската

Ислямската цивилизация в Андалусия

  • Тест
  1. Голямата джамия в Кордоба е значимо произведение на ислямската архитектура. От коя държава е построена?

            А. Аббасидската държава                В. Мемлюшката държава

            Б. Османската държава                    Г. Андалуската омаядска държава

  1. Кое от долу-посочените не е вярно за Тарък бин Зияд?

            А. Името на прохода Гибралтар произлиза от името Тарък бин Зияд.

            Б. Тарък бин Зияд умял по време на завоевателния поход в Андалусия

            В. Тарък бин Зияд бил северно- африкански роб с берберски произход

            Г. За да покаже увереността си в завладяването на Андалусия, Тарък бин Зияд изгорил всички кораби, пред очите на войската си.

  1. Кое от долу- посочените не е вярно за андалуската омаядска държава?

           А. Дворецът Ал-хамра бил построен в този период.

           Б. Андалуската омаядска държава просъщетвувала 275 год. от 756 до 1031г.

           В. Андалуската държава е ислямска държава, изиграла важна роля за възникването на Ренесанса.

           Г. След разпадането на андалуската омаядска държава започнала епохата, известна с името Мулуку’т- Таваиф

Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския халифат

  • Тест
  1. Кой от долу-посочените градове е столицата на аббасидската държава?

А. Дамаск                   В. Багдат

Б. Кайро                     Г. Самара

 

  1. Кое от долупосочените не е от промените, случили се след преминаването на властта от омаядите в аббасидите.

               А. Халифите вече не били избирани по наследство.

               Б. Центърът на държавата бил изместен от Сирия в Ирак.

               В. Постигнат бил голям напредък в областта на науката и културата.

               Г. Разликата между арабите и мевали вече не съществувала

 

  1. Кое от долу-посочените не е вярно за аббасидския период?

               А. Златният век на аббасидите бил периодът на Харун ер-Рашид.

               Б. Епохата на аббасидите била най-връхна точка в успехите на арабите.

               В. В сферата на историята изпъкнали имената на ел-Кинди и ел-Фараби.

               Г. Тюрките станали най-важната част от войската на халифа.

Аббасидското културно наследство

  • Тест

Аббасидския халиф Мемун създал в Багдат медресето Бейтул-хикме и голяма библиотека, наредил да бъде преведена на арабски език множество гръцка литература, свързана с медицината и математиката.

  1. Според това кое от долу-посочените не може да бъде извлечено като извод?

А) Гръцката наука оказала влияние върху ислямския свят.

Б) Културните дейности през периода на аббасидите плоучили оживление.
В) Мюсюлманите се отнесли с пренебрежение към гръцката наука.

Г) Мюсюлманите отдавали значение на научните дейности.

 

  1. Трудът на Ибн Сина (Авицена), наречен „Канон на медицината“ е изучаван като основен учебник в Европа, а трудът по химия на Рази, озаглавен „Книгата на тайните“, оказва влияние върху европейските изследователи. Според това кое от долу-посочените не може да бъде посочено като извод?

            А. Мюсюлманите оказали влияние върху Европа.

            Б. В Европа инквизицията била отхвърлена.

            В. Превеждала се литература от арабски език на различни европейски езици.

            Г. Мюсюлманите постигнали напредък в сферата на науката.

 

  1. По време на управлението на аббасидския халиф Мемун (813-833) бил постигант голям напредък в областта на науката и бил изживян период на ислямски Ренесанс. Според това, кое от долу- посочените няма принос за развитието на науката през този период?

          А. Толерантният подход спрямо различните мезхеби (направления)

          Б. Построяването на обсерватория в Багдат.

          В. Преводите на трудове от старогръцки, римски и елински език на арабски.

          Г. Откриването на Бейтул-хикме в Багдат.

 

  1. Аббасидския халиф Харун ал- Рашид заема широко място в книга, която е плод на измислица, но дава важни сведения, както за неговия живот, така и за тогавашната арабска култура и цивилизация. Коя от долу-посочените е тази книга?

          А. Калила и Димна

          Б. „Приказки от хиляда и една нощ“

          В. Лейла и Меджнун

          Г. Арабски народни приказки

Разпространението на исляма в Индия

  • Тест
  1. Коя от долу-посочените ислямо –тюркски държави е първата, която разпространява ислямската култура в Индия?

А. Караханидската                                        В. Османската

Б. Газневитската                                           Г. селджукската

 

  1. Кой от долу-посочените извършил 17 завоевателни похода в Индия и положил основите на вековно ислямско владичество в Индия?

А. Селджуксия владетел Алпарслан           В. Османския султан Осман

Б. Газневитския султан Махмуд                  Г. Караханидския владетел  Бугра хан

 

  1. Кое от долу – посочените не е вярно за разпространението на исляма в Индия?

              А.  Конвертирането имало важно значение.

              Б. По време на аббасидското управление била установена цивилизационна връзка между Багдат и Индия.

              В. Мюсюлманска индийска общност била създадена след завоюването на Северена Индия от гуридите.

              Г. Монголският натиск сложил край на пропагандата на дервишите.

Тюрките в историята на исляма. Селджуците.

  • Тест
  1. Кое събитие, допринася за по-бързото разпространение на исляма сред тюрките в Централна Азия?

А) Битката при Талас           В) Битката Малазгирт

Б) Битката Кадисийе            Г) Битката Нехрейн

 

  1. След коя битка селджукските турци получили правото да покровителстват ислямския свят на сунитите?

              А. Битката Данданакан        В. Битката при Ридание

              Б. Битката Малазгирт           Г. Битката при Косово поле

 

  1. Кое от долу-посочените не в вярно за битката при Малазгирт (Манцикерт) през 1071 г.?

А. След битката при Малазгирт започнало ислямизирането на Мала Азия.

Б. Селджуците изтласкъли властта на Константинопол и от Централна Анатолия.

В. Създадена била Анадолската селджукска държава с център град Кония.

Г. Византийският император Роман IV Диоген пленил селджукския султан Алпарслан.

 

  1. От архитекурното наследство на Анадолската селджукска държава достигнало до наши дни най-голям брой представляват кервансараите и медресетата. Според това кое/кои от долу-посочените може да бъде извлечено като извод?

I. Селджуците отдавали голямо значение на морската търговия.

II. Селджуците построили сгради, с които да развият търговските дейности.

III. Образованието в държавната политика на селджуците заемала важно място.

                            А. Само I                    В. II – III

                            Б. Само III                  Г. I-II-III

 

  1. След битката при Кьоседаг на територията на Мала Азия били създадени множество тюркски емиратства. Кой от долу-посочените центрове не е на съответното емиратство?

А. Карамански емират – Кония

Б. Гермиянски емират – Кастамону

В. Айдънски емират – Бига

Г. Емирата Креси – Балъкесир

Възникване, разширяване и разпад на Османската държава

  • Тест
  1. В източниците се споменават различни дати във връзка с основаването на Османската държава. В някои е посочена 1289 г., в други 1299 г. или 1300 г. Кое от долу-посочените е причина за това?

                              А) Продължителността на монголския натиск.

                              Б) Недостатъчната информация и източници за този период.

                              В) Бързата организация на Османската държавна система.

                              Г) Отслабването на Румелийския селджукски султанат.

 

  1. Кое долу-посочените за Османската държава не е вярно?

                              А) Още преди да завлaдеят Константинополис османците стъпили на Балканите.

                              Б) Завоевателят на България е Мурат I (1326-1389).

                              В) Султан Сюлейман Великолепни е първият султан, който получил титлата халиф.

                              Г) Османската държава се простирала на три континента: Европа, Азия, Африка.

                                         I. Мехмед II Завоевателя

                                        II. Кануни султан Сюлейман

                                       III. Селим I Страшни

 

  1. Кой/кои от горе-посочените султани са допринесли за превръщането на Османската държава в световна сила?

А) Само I                   В) II-III

Б) Само II                   Г) I-II-III

 

  1. Кое от долу-посочените е първото завоевание на османците на Балканския полуостров?

А) Едирне                  В) София

Б) Солун                    Г) Крепостта Цимпе

Разпространение на исляма по българските земи

  • Тест
  1. Кои от долу-посочените юрушки групи не били заселвани по българските земи?

А) Юруците „Налдйокен“                В) Юруците „Танръдаг“

Б) Юруците „ Коджаджък“              Г) Юруците „Авшар“

 

  1. Кой от долу-посочените данъци, е плащан от немюсюламните, срещу свободното извършване на религиозните си задължения?

А) Джизийе                      В) Пенче

Б) Аваръз                        Г) Йошур

 

  1. Кое от долу-посочените не е вярно?

           А. Вакъфската институция изиграла важно значение за разпространението на исляма по българските земи.

           Б. Дервишите извършвали дейности, с които допринесли за разпространението на исляма по българските земи.

           В.  Османската държава водила целенасочена държавна политика на заселване на тюркско население по българските земи.

           Г.  Колонизацията, която извършвала Османската държава по българските земи целяла експлоатацията на благата й.

Османското културното наследство в България

  • Тест
  1. Кое от долу-посочените не е вярно?

               А. Кюлийе е джамийски комплекс, включващ медресе, имарет, хамам и др.

               Б. Мюсюлманските обществени и религиозни институции били поддържани от вакъфи.

               В. Имаретите са институции, поддържани от държавната хазна.

               Г. Медресето е мюсюлманско духовно училище, в което частично се изучавали и неислямски дисциплини.

 

  1. Кое от долу-посочените не е вярно?

А. Единствената достигнала до наши дни Османска поща в България се намира във Видин.

Б. Банябашъ джамия е единствената функционираща джамия в София.

В. Демир баба теке се намира в с. Оброчище, обл.Добрич.

Г. Мурадие джамия в Пловдив е построена през 1444 г. с финансовата подкрепа на  султан Мурад II.

 

  1. Кой от долу-посочените ислямски архитектурни паметници не се среща по българските земи?

А. Джамия                   В. Кюмбет

Б. Тюрбе                     Г. Бедестен

  • Избери тема

    • Развитието на исляма след смъртта на Пратеника Мухаммед
    • Епохата на Омаядския халифат
    • Ислямската цивилизация в Андалусия
    • Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския Халифат
    • Аббасидското културно наследство
    • Разпространението на исляма в Индия
    • Тюрките в историята на исляма. Селджуците.
    • Възникване, разширяване и разпад на Османската държава
    • Разпространение на исляма по българските земи
    • Османското културното наследство в България
Политика на поверителност | За връзка с администраторите: mm.pomagalo.uch.religia@gmail.com

    Copyright © 2022, DPF Uchitel. All rights reserved.

    Close Menu
    • НАЧАЛО
    • ТЕМИ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
        • Светът на религията
        • Древни религии
        • Народни религии
        • Национални религии
        • Световни религии
      • УВОД В ЮДАИЗМА
        • Еврейският храм
        • Еврейският календар
        • Еврейската азбука
        • Водата – божествен символ при евреите
        • Евреите в диаспората
        • Йосиф Каро
        • Известни главни равини в България
        • Еврейски традиции
        • Еврейската сватба
        • Нови изследвания – спасяването на евреите
        • Еврейското културно наследство в България
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
        • Десакрализация на религията в Модерната епоха
        • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
        • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
        • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Религиозно образование
        • Гражданска религия и религиозен плурализъм
        • Религиозният плурализъм и публичното пространство
        • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
        • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
        • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
        • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
        • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
        • Религиозният плурализъм в Европа: България
      • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
        • Дефиниция на термина “секта”
        • Дефиниция на термина “деноминация”
        • Дефиниция на термина “религиозно течение”
        • Дефиниция на термина “религиозно движение”
        • Дефиниция на термина “духовна практика”
        • Дефиниция на термина “деструктивна религиозност”
        • Класификация на Новите религиозни движения
      • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
        • Исус Христос – Бог и Човек
        • Зараждане на християнството
        • Явлението „ерес“ в Християнската църква
        • Дохалкедонски църкви (ориенталски православни църкви)
        • Източното православие
        • Римокатолическата църква
        • Протестанство и евангелизъм
      • ФАКЪХ
        • Изкупление (кефарет)
        • Обет и клетви
        • Харам и хелял
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
        • Развитието на Исляма
        • Епохата на Омаядския халифат
        • Ислямската цивилизация в Андалусия
        • Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския Халифат
        • Аббасидското културно наследство
        • Разпространението на исляма в Индия
        • Тюрките в историята на исляма. Селджуците.
        • Възникване, разширяване и разпад на османската държава
        • Разпространение на исляма по българските земи
        • Османското културното наследство в България
      • СИЙЕР
        • Източниците на дисциплината Сийер. Възникване и развитие на Сийер.
        • Положението на Арабския полуостров преди рождението на Пратеника Мухаммед (с.а.с).
        • Детството и живота на Пратеника Мухаммед (с.а.с) преди пророчеството
        • Първите години на пророчеството. Формиране на ислямската вяра.
        • Обществената реакция на призива на Пратеника Мухаммед (с.а.с)
        • Преселението в Медина
        • Обществено – политическа и религиозна дейност в Медина
        • Взаимоотношенията на Пратеника Мухаммед (с.а.с) с мюшриците и немюсюлманите след преселението
        • Превземането на Мека. Прощалната проповед.
        • Просветната дейност на Пратеника. Нравствеността и качествата на Мухаммед (с.а.с)
      • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
      • ХАДИС
    • ЦИТАТИ И ИЗТОЧНИЦИ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
        • Светът на религията
        • Древни религии
        • Народни религии
        • Национални религии
        • Световни религии
      • УВОД В ЮДАИЗМА
        • Еврейският храм
        • Еврейският календар
        • Еврейската азбука
        • Водата – божествен символ при евреите
        • Евреите в диаспората
        • Йосиф Каро
        • Известни главни равини в България
        • Еврейски традиции
        • Еврейската сватба
        • Нови Изследвания – Спасяването на Евреите
        • Еврейското културно наследство в България
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
        • Десакрализация на религията в Модерната епоха
        • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
        • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
        • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Религиозно образование
        • Гражданска религия и религиозен плурализъм
        • Религиозният плурализъм и публичното пространство
        • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
        • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
        • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
        • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
        • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
        • Религиозният плурализъм в Европа: България
      • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
        • Исус Христос – Бог и Човек
        • Зараждане на християнството
        • Явлението „ерес“ в Християнската Църква
      • ФАКЪХ
        • Изкупление (кефарет)
        • Обет и клетви
        • Харам и хелял
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
        • Развитието на исляма след смъртта на Пратеника Мухаммед
        • Епохата на Омаядския халифат
        • Ислямската цивилизация в Андалусия
        • Управление на Аббасидите, възход и падение на Аббасидския Халифат
        • Аббасидското културно наследство
        • Разпространението на исляма в Индия
        • Тюрките в историята на исляма. Селджуците.
        • Възникване, разширяване и разпад на Османската държава
        • Разпространение на исляма по българските земи
        • Османското културното наследство в България
      • СИЙЕР
        • Източниците на дисциплината Сийер. Възникване и развитие на Сийер.
        • Положението на Арабския полуостров преди рождението на Пратеника Мухаммед (с.а.с).
        • Детството и живота на Пратеника Мухаммед (с.а.с) преди пророчеството
        • Първите години на пророчеството. Формиране на ислямската вяра.
        • Обществената реакция на призива на Пратеника Мухаммед
        • Преселението в Медина
        • Обществено – политическа и религиозна дейност в Медина
        • Взаимоотношенията на Пратеника Мухаммед (с.а.с) с мюшриците и немюсюлманите след преселението
        • Превземането на Мека. Прощалната проповед.
        • Просветната дейност на Пратеника. Нравствеността и качествата на Мухаммед (с.а.с)
      • ХАДИС
    • ВРЪЗКИ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • УВОД В ЮДАИЗМА
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • СИЙЕР
      • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
      • ХАДИС
    • РЕЧНИК
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • УВОД В ЮДАИЗМА
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
      • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
      • ФАКЪХ
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • СИЙЕР
      • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
      • ХАДИС
    • ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • СИЙЕР
      • ОСНОВНИ ТЕМИ В КОРАНА
      • ХАДИС
    • ГАЛЕРИЯ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
      • УВОД В ЮДАИЗМА
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
      • ФАКЪХ
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • СИЙЕР
    • ВЪПРОСИ И ЗАДАЧИ
      • СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ
        • Светът на религията
        • Древни религии
        • Народни религии
        • Национални религии
        • Световни религии
      • РЕЛИГИОЗНО МНОГООБРАЗИЕ И ПРАВА НА ЧОВЕКА
        • Десакрализация на религията в модерната епоха
        • Законодателни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Политически предпоставки за религиозен плурализъм
        • Институционални (организационни) предпоставки за религиозен плурализъм
        • Социални и културни предпоставки за религиозен плурализъм
        • Религиозно образование
        • Гражданска религия и религиозен плурализъм
        • Религиозният плурализъм и публичното пространство
        • Религиозният плурализъм в Америка: САЩ
        • Религиозният плурализъм в Америка: Латинска Америка
        • Религиозният плурализъм в Европа: разделение на религия и държава
        • Религиозният плурализъм в Европа: лаицизъм, държавна религия
        • Религиозният плурализъм в Европа: посткомунистически държави
        • Религиозният плурализъм в Европа: България
      • НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
      • ХРИСТИЯНСКИ ИЗПОВЕДАНИЯ
      • ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА
      • СИЙЕР
    • УЧЕБНИЦИ

      About DPK Uchitel

      E: mm.pomagalo.uch.religia@gmail.com