Време за провеждане – 20 минути (10 минути за подготовка, 10 минути за дискусия)
Логистика – технически материали: картон, флумастри
Описание на образователната технология

  • предварителен инструктаж;
  • разделяне на две групи – за конфесионална и за неконфесионална форма

Задачи за група 1

Вашата група ще защитава позиция за обучение по Религия в конфесионална форма

  1. Обсъдете преимуществата и недостатъците от конфесионалната форма и изберете поне по 3 аргумента
  2. Напишете ги на постер в две колони
  3. Изберете си говорител
  4. Защитете в дискусия своята позиция пред група 2

Задачи за група 2

Вашата група ще защитава позиция за обучение по Религия в неконфесионална форма

  1. Обсъдете преимуществата и недостатъците от неконфесионалната форма и изберете поне по 3 аргумента
  2. Напишете ги на постер в две колони
  3. Изберете си говорител
  4. Защитете в дискусия своята позиция пред група 1
  1. Разгледайте данните от таблицата и от графиката и им направете сравнителен анализ:
УЧЕБНА ГОДИНАФОРМАФОРМАБРОЙ СЕЛИЩАБРОЙ УЧЕНИЦИБРОЙ ГРУПИБРОЙ УЧЕНИЦИ
1997-199840016 700
1999-2001СИП-Ислям783 215
2001ЗИП и СИП-Религия16913 209
2001-2002ЗИП-Християнство12870210 154
2001-2002ЗИП-Ислям747634
2001-2002СИП-Християнство2135548 674
2006-2007ЗИП и СИП-Религия28916 667
2006-2007ЗИП и СИП-Християнство13 009
2009СИП-Религия10 000
2014/2015СИП-Религия4 854
2015/2016ЗИП и СИП-Религия9 000
2017/2018СИП-Религия10 500 (8200:2300)
2019/2020СИП – Религия14712 000

85% от всички ученици, учещи «Религия», са от І-ІV клас

1-1,5% от всички ученици в начален етап учат «Религия»